baby boo

imorgon är ingen vanlig dag för imorgon är det min korvs födelsedag :)

jag har köpt ingredienser idag så imorgon ska det bakas tårta, chokladbotten med passionsfrukt och chokladmousse bland annat. och så ska han ha frukost på sängen, ägg och bacon. restaurang ska vi gå på också och mer än så kan jag inte avslöja.

pizza carbonara

nu var det länge sen jag skrev.. började torsdagen med att svimma på jobbet och har legat sjuk sen dess. först idag mår jag bättre och tur är det för strax ska jag åka iväg till skolan för sista gången för den här terminen och sista gången på barn- & ungdomspsykologin, vi ska presentera våra fördjupningsarbeten och jag tänkte freestyla mina 10 minuter framför klassen. imorgon och fredag blir det jobb och jag hoppas jag klarar av det utan att se stjärnor :) vi hörs!

pizza day every day

idag är det inget bra väder, har duggat fram och tillbaka hela dagen och blåst som fan. jag fixade i alla fall klart fördjupningsarbetet imorse och skickade det till mamma för en första korrektur, men det enda jag skulle ändra var typ lite grammatiska fel så det var med lättnad jag lämnade in det till läraren. nu bakar jag och christoffer pizza för att fira ordentligt :) oj nu plingade det till, jäsningen är färdig. äntligen dags att börja smeta på roliga grejer. see ya wouldnt wanna be ya

Yeeey idag kom mitt och josefines paket he...

17052011531 (MMS)

Yeeey idag kom mitt och josefines paket hem med posten ända från england. I torsdagskväll beställde vi hem en hel låda med smink och nagelgrejer, lådan var nästan lika tjejig som min och josefines respons när avin kom! Superkul. För er som kollar noga ser ni också mitt nya sally hansen diamond strength som jag köpte på väg till flyget igår och som jag kletade på alldeles nyss. Fördjupningsarbetet är för övrigt nästan färdigt nu, ska bara läsa igenom och möjligtvis göra småändringar imorgon innan jag skickar in det. Jaja, nu ska jag poppa mina poppisar och kolla 90210 eller boardwalk empire. Puss och god natt

run wild

halloj. här är det full rulle. i fredags hämtade pappa upp mig från arlanda och så blev det en snabb lunch på gränby innan jag mötte upp sanna på stan. blev lite cola på unico och sen lyssnade vi på roliga olle waller på värmlands. igår åkte vi hemifrån nio på morgonen för att fira mormor hela dagen. var en supermysig dag och massa god mat, kom hem vid 4 och då var det bara att hoppa in i duschen och svira om. gick upp till täljsten och hängde lite med johan innan jag åkte vidare till maria för att korka upp. vid 12 hamnade vi på saluhallen och jävlar i mig vad tiden gick fort. rätt som det var börjar vakterna pressa ut oss därifrån och vi inser att klockan är kvart över tre. hamnar på gyros för pommes och kebabrulle och sen traskar jag, michelle och marre hem till marre. vaknar imorse i panik och tror att det är eftermiddag. som tur var var klockan bara halv tio så mamma kom och hämtade upp mig och så åkte vi hem och åt frukost. satte mig på sängkanten och tänkte hoppa in i duschen men rätt som det är vaknar jag och klockan är 1 och jag inser att jag visst somnade haha blev iaf dusch och sen kom petra hit och har hängt sen dess. nu åkte hon precis och jag fick en kvarts paus innan josefine plockar upp mig så ska vi åka hem till pappa för jonas födelsedagsmiddag.

här kommer ett par bilder från helgen :)

här är det paus på olle wallers talkshow

hemma hos mormor

min bff och min bro, visst ser de lite kära ut!?

God morgon. Nu sitter jag på flygbussen fr...

God morgon. Nu sitter jag på flygbussen från liseberg mot landvetter. Helgen ska alltså spenderas i uppsala. I eftermiddag vill jag gå på sexdagarna och annars ska jag bara hänga hemma. Imorgon blir det frukost på sängen för jonas (ja vi är förmodligen de enda som fortfarande håller på haha) och sen ska vi fira honom och mormor hela dagen med släkten. På kvällen blir det jonas första utgång och jag tänker självklart vara där och kolla på. På söndagen sen blir det middag för jonas med andra halvan av släkten och sen på måndag eftermiddag åker jag hem. Sådär, då vet ni. Vi hörs!

feels like strawberries on a hot summer day

god morgon, sitter här och käkar melon och jordgubbar som lite efterrätt till frukosten. här har vi den senaste veckan återgått till 30+ värme and i like it. om en liten stund ska jag till gymmet och i eftermiddag ska jag skriva tenta, wish me luck. puss och kram

jojontish

tänkte bara skicka iväg ett litet god natt. nu har jag precis kommit hem från en after work, vi käkade mongolisk mat vid vattnet, supergott och mysigt. de senaste dagarna har jag bara pluggat och pluggat och pluggat, har tenta på tisdag och sen ska fördjupningsarbetet in på onsdagen veckan efter. och helgen där emellan ska jag hem och fira en riktig snygging, nämligen min lilla brorsa som fyller 18 år.

all that i want

~ var i skolan

3 saker jag ska göra idag:
~ plugga(!)
~ äta världens godaste lasagne
~ göra soldansen

3 saker jag ser fram emot:
~ ett färdigt fördjupningsarbete
~ resarö
~ nästa utlandsresa

3 favoritrestauranger:
~ kinarestaurangen i town center i burbank, los angeles
~ restaurang alexander på östra ågatan i uppsala
~ restaurang bryggeriet på avenyn i göteborg

3 saker på min önskelista:

~ högre lön
~ flygbiljetter
~ högre temperatur

a condo in hawaii or a skyscraper in new york?

jag är ju fan i mig omöjlig alltså! så fort jag sätter mig och börjar plugga så slutar det med att jag sitter och kollar lägenheter i andra länder som jag vill flytta till. orkar inte ens med mig själv.

helgen hemma har för övrigt varit riktigt bra. utom att jag efter några timmar i en blåsig ekopark på valborg fick tillbaka mitt halsont och hostan sitter kvar än. började i alla fall med redbull-jäger-frukost på en innergård i luthagen där det delades ut jägershots och redbullshots och sedan en sväng i ekoparken som sagt. sen åkte vi hem för att byta om och få upp värmen lite innan vi traskade hem till pappa för middag. blev taxi till en förfest vid lutis och sen en snabbis på fame. hade aldrig varit där förr och kommer nog inte gå dit speciellt många gånger igen haha att man inte hade så kul kan väl iofs bero på att man inte orkar dricka från morgon till kväll och fortfarande ha partyhumöret på topp men nja har ju varit på roligare ställen. kul i alla fall att jag fick träffa jojjo!! haha :)

well nu ska jag väl återgå till mina vetenskapliga artiklar (läs lägenhetskikande)