NYC

Hej, tänkte skriva om de sista dagarna i new york också innan jag hinner glömma av haha
På tisdagen regnade det. Perfekt dag för regn eftersom det var dagen vi planerade att åka upp i rockefeller center... Not. Vi åt brunch på ett ställe på upper east side innan vi faktiskt trotsade regnet och åkte upp i rockefeller, vilken utsikt!! Central park och hela upper Manhattan åt ena hållet och empire state building och lower Manhattan åt andra hållet. Kan tänka mig att Jonas kamera har en hel del riktigt fina bilder (men ni får nöja er med mina mobilbilder just nu). Efteråt åkte vi ner till soho för mera shopping. Hittade mycket fina grejer och så råkade vi promenera rakt in i china town utan att ens märka det förrän det stod folk och skrek rakt ut "waaatches watches roooolex come buy waaatches" haha vi gick tillbaka in i soho och där vips i en butik springer jag in i en kollega från jobbet i Göteborg. Hur kul och otippat som helst. Så jag följde med honom och hans kompis och käkade pizza och drack öl.
På onsdagen som var vår sista dag ville vi klämma in så mycket som möjligt. Började dagen på 34th street för shopping. Helt plötsligt är vägen avstängd och på skylten står det att de spelar in oblivion och längre fram mitt i folkmassan står tom cruise, så det är faktiskt den första och sista kändisen vi såg under vår vecka i NYC. Synd att man inte är ett fan.. Vi shoppade några timmar och sen tog vi tunnelbanan ut till brooklyn och promenerade över bron tillbaka in mot wallstreet. Där blev det middag och sen strosade vi lite inne på ground zero. Det var väldigt fint och respektfullt där inne (om man kan beskriva en plats som respektfull haha). De hade gjort iordning med namnen på alla dem som gick bort i attacken 9/11 och till och med skrivit ut "and her unborn child" om den som dog var gravid. Så himla fint tycker jag!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Åh, du verkar leva så härligt, alltid iväg på resor! Och Jonas, herregud vad han har blivit stor. För mig kommer han alltid att vara lillpojken med peruken och Carolaskivorna ;)

2012-06-30 @ 23:35:12
URL: http://dinahjartslag.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0