it's just an every day shedule

hej på er. idag har vi varit och handlat, fan vad vi släpar mycket skit från den där mataffären alltså. blev sen tacos till sen lunch/tidig middag och nu ska jag om typ en halvtimme åka iväg till skolan för föreläsning. idag börjar vi med en ny delkurs, det blir den sista delkursen för den här kursen om man inte räknar med fördjupningsarbetet som är en hel delkurs i sig egentligen.
ikväll när jag kommer hem ska vi käka räkor, baguett och aioli (och turkisk yoghurt mums), kommer bli kanongott och najsigt med lite mitt-i-veckan mys.
jag och petra pratade om en grej igår, vi saknar tiden när helgen hade någon betydelse. mina veckor består inte fem arbets/skol-dagar och två helgdagar, de består helt enkelt bara av sju dagar.. har inte haft den där "änligen fredag"-känslan på flera år och jag saknar den lite.
jaja never mind. vi hörs en annan dag. kram


saturday*
nu var det visserligen ett tag sen som jag fick jobba så här pass mycket men ni förstår ändå känslan, det har ingen som helst betydelse om det är en tisdag eller en lördag. och nu när jag får jobba mindre så blir man ännu mindre "välförtjänt" av fredagsmys.. hm tråkigt läge.


ps. mina magmuskler är helt sönderkörda sen mitt pass igår. herregud alltså, har träningsvärk om jag står upp, sitter ner, böjer mig you name it - it hurts!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0