birthday kid

igår började vi dagen med att ligga kvar i sängen väldigt länge efter frukost. vi avslutade sänghänget med lite paketutdelning, av mig fick han en wokpanna (man skulle kunna tro att jag är tillsammans med en 40+are som önskar sig sånt) och en mp3, han blev superglad för båda så det var kul. vid halv 12 tog vi oss i alla fall upp och började baka chokladtårtbotten och medans den stod och göttade sig i ugnen så började vi grilla hemmagjorda hamburgare, supergott. sen fortsatte vi med tårtan, det blev ett lager krossad maräng, ett lager mosade hallon och sen chokladmousse uppepå. och om man får säga det själv så såg den fan riktigt professionell ut och senare visade det sig att den var riktigt god också. efter tårtbaket började vi duscha och göra oss iordning och sen tog vi en promenix till en grekisk restaurang som ligger här i närheten. jag och christoffer har blivit helt beroende av grekisk mat, fan vad gott det är. jag började med att introducera honom för appletinis som han gillade men talade om att han aldrig tänkte köpa när han var ute med grabbarna haha sen promenixade vi hemåt igen men jag var tvungen att uppehålla honom lite längre så sa att vi var tvugna att gå till affären och köpa lite chips och cola som vi kunde mumsa på senare. vid 8 kom vi hem igen och då hade vi ordnat så att christoffers kompisar redan var här och överraskade. superlyckat och han hade inte fattat någonting om vår överraskningsfest :)
idag ska vi bara ta det lugnt, om jag orkar ska jag åka och lämna in min nerbajsade dator. imorgon ska vi hem till christoffers moster för att fira honom lite mer. och fre lör sön mån ska jag jobba. utgång lördag också, christoffer blev så avis på mig som blev firad 3 gånger i vintras så han vill också fira sig själv lika många gånger haha

puss på er, hoppas er tisdag var lika händelserik som vår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0