you're in my mind

fick inget nytt simkort varken i torsdags eller igår så jag går telefon-lös ännu en helg. finns inget annat alternativ än att jag får mitt simkort på måndag innan jag flyger hem till uppsala annars blir det inte roligt.
jobbar imorgon igen 10-19.30 och sen är jag ledig i nästan 2,5 vecka :) kommer bli riktigt skönt, längre ledighet än semestern jag tog ut i somras! slutade tidigt idag så tog ett varv i ikeas rea-yra innan jag åkte hem och sorterade bland massa papper. sen blev det middag och en tripp ner till affären med bröderna bäver innan jag nu har störtdykt i soffan med en godispåse och ett par avsnitt house. är så proppmätt att det är lite jobbigt.

läste en tankvärd grej i en blogg här om dagen, tänkte visa er. "Det verkar vara en jobbig insikt att inse att man måste arbeta med sina vänskapsrelationer. På något sätt verkar det som att folk tror att vänskaper bara kommer och sen bara är. Så är det inte utan man behöver underhålla dem, precis som en kärleksrelation."
det är kanske inte så oväntat att jag har glidit ifrån ett par av mina förut närmsta vänner när jag flyttade till en annan stad, man kan nog inte räkna med något annat. och jag menar inte att folk inte hälsar på mig tillräckligt ofta utan jag menar att de här personerna inte längre hör av sig till mig. det är jag som får höra av mig, hör av mig och hör av mig och hör av mig. tjatar. jag tjatar för att jag inte vill inse att vi inte är nära längre. det var jag som flyttade med det var du som lät vår vänskap gå under. för när man varje gång man tjatar inte får mer än ett halvhjärtat svar efter två timmar så tröttnar man. som med den där killen man dejtade ett par gånger men som man tröttnade på och visade det genom att bara vara mer och mer ointresserad och oengagerad. jag har varit hemma och hälsat på massor med gånger ändå är det vissa som "inte har tid" att träffa mig när jag faktiskt är där. jag tror inte ens att det handlar om brist på tid, utan på prioriteringar. jag är inte någon som de här personerna prioriterar längre.

"jag saknar dig, när du kommer hem då måste vi ses!"
tomma ord är inte mer än en lögn för mig.

 

hoppas ni har en riktigt najsig ..herregud det är lördag idag. har jobbat så många helger i rad nu att jag helt tappat räkningen på dagarna. men ja, hoppas ni har en fet lördagkväll :)
puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0