och jag drog med dig i mitt fall


jag är tacksam över att jag har en säng att somna i varje kväll, möjligheten att äta mig mätt varje dag och kläder att sätta på mig så att jag inte fryser
men jag är ledsen över att jag på något sätt inte uppskattar det så mycket som jag borde och att jag ändå inte hittar något att sätta på mig på morgonen

jag är tacksam över att jag har flera ställen som jag kallar hem och en stor familj full av kärlek
men jag är ledsen över att jag inte talar om för människorna i den familjen varje dag hur viktiga de är för mig

jag är ledsen över att det är snö och kallt ute
men jag är tacksam över att ozonlagret ännu inte är så sönderfrätt att vi aldrig mer kan få vinter

jag är tacksam över att jag äntligen har en vardag igen med tidiga morgnar och planerade dagar med både skola och två jobb
men jag är ledsen över att mitt liv inte längre är lika spontant och ovist

jag är ledsen över att maria inte ligger här i sängen och fnissar med mig just nu
men jag är tacksam över att när jag ber henne brainstorma till det här inlägget med mig så säger hon jag är tacksam över att jag har dig

jag är ledsen över att jag inte har några pengar
men jag är tacksam över att jag trots detta har lyckats flytta hemifrån, att jag bor i en fräsch lägenhet med världens bästa läge med världens bästa tjej

jag är tacksam över att det är lätt att baka kladdkaka och att lösgodis bara kostar 3,90 ibland
men jag är ledsen över att jag är sockerberoende

jag är ledsen över att ordet plugga oftast kommer i en negativ ton när jag tänker på det
men jag är tacksam över att jag inte bara har möjligheten att få en fullständig utbildning utan att jag också kan välja och vraka och utbilda mig till exakt vad jag vill

jag är ledsen över att dagarna är så korta på vintern
men jag är tacksam över hur fint uppsala glimmar när solen speglas i frosten

jag är tacksam över att jag köpte min smartphone för mina sista sparpengar i höstas
men jag är ledsen över att jag är så materialistisk

jag är tacksam över att jag har kårleg
men jag är ledsen över att många av mina vänner inte har det

jag är tacksam över att jag är omringad av vänner som jag älskar och som älskar mig tillbaka
men jag är ledsen över att jag ibland ändå känner mig ensammast i världen

jag är ledsen över att staffan, morfar och farmor inte lever längre
men jag är tacksam över att jag fick chansen att lära känna tre underbara människor, tre människor som har format mig till den jag är idag


Kommentarer
Postat av: Lisa

jag är tacksam........



tacksam över dig, hur underbar du är och hur lycklig jag är att jag har dig.

jag är ledsam att jag inte är hos dig nu, hos dig och kramar dig. kramar dig så hårt att du inte kan röra dig, dansar med dig som om det vore hela världen. för det är det. vänskap för världen. världen av vänskap <3

2010-02-26 @ 02:15:04
URL: http://ramlarihop.devote.se
Postat av: maria

åh vilket bra inlägg, tänk att en dag på stan kan ge så mycket inspiration till ett inlägg, det blev ju gryyyyyymt

2010-02-26 @ 10:04:58
Postat av: Sanna

<3<3

2010-02-26 @ 12:27:16
URL: http://sanasa.blogg.se/
Postat av: Petra

jag är tacksam över att du vill och orkar bo med mig



jag är ledsen över att inte har diskat

2010-02-26 @ 12:49:30
URL: http://hallonegott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0