when the roof caved in and the truth came out

hej. nu var det länge sen ni fick ett vanligt inlägg, ett det-här-har-jag-gjort-idag-inlägg. tänkte att ni faktiskt kunde få ett sånt nu.. de senaste dagarna kanske ni vill ha också.
i torsdags följde jag med tetris en sväng ner på stan innan jag vid 5 åkte hem till mamma för att käka middag och sova där. skjutsade och hämtade jonas på träning samt mös lite hos matte en kortis på kvällen.
i fredags började jag och tetris dagen med att gå ut och gå med bella, base och blade, min morbror och mosters tre mysiga vovvsingar. sen åkte vi ner på stan, besökte systemet samt hämtade ut ett par skor som blivit omklackade. sen hem, börja fixa sig inför tetris 20årsfirande. petra gick ut och åt på restaurang och jag och lisa stannade hemma och käkade chickenbits och ris. sen blev det förfest, 7 taggade tjejer och lite för mycket alkohol. kom på något vis i taxi till birger framåt ..halv 12-tiden(?) där vi dansade och partade exakt så som man alltid gör på birger. vid två ramlar jag och lisa hem och kryper ner under täcket och ligger där och sjunger. vid halv 4 kommer tetris hem tillsammans med lisa2, therese och fyra grabbar. bara att tagga om till efterfest. blev kyckling och pasta och lite skedsugna grabbar i höger och vänstervarv i lägenheten. till slut var vi tvugna att kasta ut dem för att få ett par timmars sömn.
i lördags (igår) var det slitigt att gå upp. kom i alla fall upp men bestämde oss ganska snabbt för att "inte hinna" komma till gasquen halv 4 utan istället gå dit precis innan middagen vid 5. så under eftermiddagen kom först sandra och lisa2 tillbaka och sen kom fredde förbi med godis och berättade om lumpenäventyr en stund innan walle anslöt och det var dags att börja fixa sig inför kvällen. vid 5 gick vi som sagt mot snerikes där det var sittning på g. jag hade turen att walle var min bordsherre så det blev riktigt kul. var dock riktigt sliten sen fredagen så när middagen var slut minglade vi lite innan tetris tog mig under armen och vi traskade hem. väl hemma blev det sex and the city i sängen en stund innan jag däckade.
imorse var det bara att kliva upp med tuppen (kl 11) för att käka frukost innan det var dags att börja flytta. har nu flyttstädat samt burit möbler och småprylar hela dagen och nu är det äntligen färdigt. har flyttat till en lägenhet som ligger två dörrar bort från den gamla så det blev inte direkt en lång flytt. (note: 112 på porttelefonen om ni vill komma till oss).

ikväll var planen från början att jag och tetris skulle gå och se valentines day på bio för att fira alla hjärtans dag (och att vi varit ihop i ett år och tre månader? hahaha) men eftersom vi var på bio i måndags så vet vi inte ifall vi vill spara lite på biobiljetterna.. vi får se vad som händer. just nu känns det softaste valet att gå till lutis och köpa chirre och sen softa framför sex and the city och kanske någon film hela kvällen. blir inte ett dugg förvånad ifall jag zzzzz innan 9.


sådär ja.. där har ni.
förhoppningsvis har ni haft en bra helg och är lite mindre slitna än vad jag och tetris är idag.
och puss på alla hjärtans dag till alla mina små hjärtegull.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0