ni får en smula tillbaka

och så ska jag kanske komma ikapp lite med aktiviteterna här hemma. när jag landat i sverige igen blev jag direkt hemskjutsad och avsläppt mitt i en påbörjad uppesittarkväll. vet inte om jag har skrivit om vår traditionella uppesittarkväll förr men den 23e december varje år så samlas vi här hemma hos mamma med morbror och mostrar och ungar (ingen unge är visserligen liten längre) och så kör vi vår julklappslek.. orkar inte förklara hur den går till men den är jävligt rolig. en riktig släkten-är-värst kväll brukar det bli då ovanliga sidor hos folk kan komma fram haha

pigg som man var efter ett dygn utan sömn gick jag och la mig ganska snart efter leken så fick de ha uppesittarkväll utan mig. vaknade sen på julafton och firade med mamma på förmiddagen, eftermiddagen gick åt till ärenden och till att fixa mig för att sen åka iväg till ingegerd och göran på julmiddag. supergott med tre-rätters och jättemysigt med wilma och tilde som är så gosiga! kom hem, somnade.

 

vaknade, 25e december. började väl göra ärenden ganska snabbt för att sen åka hem till pappa kl 15 där marre redan väntade. fixade lite med maten och med oss själva och hann precis korka upp första smirre black när det plingade på dörren. sen droppade tjejerna in en efter en för middag. supergod kycklingpaj a la finis haha. vid halv 9 sen började ännu fler droppa in och det blev en riktigt lyckad förfest, kunde inte haft det bättre! vid halv 11 började folk droppa ut igen för att sprida ut sig i uppsalas nattliv. själv var jag kvar hemma tills de sista ville dra därifrån och då hade det redan hunnit bli tal om att korka upp bubbelbadkaret och köra varvet en andra omgång. så vid 1 tog vi taxi till terassen där det var smockat med folk. slutade i alla fall på donken och tog sen sista bussen hem tillsammans med mina homeboys.

 

igår, 26e december ringde klockan 10 och då satte jag mig direkt i bilen och gled hem till mormor för att fira mig själv lite mer :) mormor var tyvärr inte den piggaste kakan i burken när vi kom men efter lite mer än en timme så kom hon tillbaka. då kom olle och eva också och så käkade vi varmrökt lax enligt jontes önskemål. på väg hem släppte mamma av mig hos pappa så att jag skulle kunna plocka undan lite mer där (fast som lillemor redan hade gjort) och käka middag och diskutera lite inför idag.

för idag ska jag nämligen fira mig själv för 3e gången tillsammans med släkten på pappas sida. dagen började däremot för en liten stund sen med våfflor på sängen här hemma hos min mysmamma. och nu gör jag ett himla bra jobb och uppdaterar er på de senaste dagarna när jag knappt haft tid att logga in på facebook.

när jonas är klar i badrummet ska jag ta en dusch och sen åka och handla lite efterrättsgrejer till ikväll. sen ska jag åka hem till pappa och börja göra iordning där, skala 200 potatisar och 300 morötter och sånt roligt haha. sen vid fyra kommer jocke hit med sina fina barn så jag får hänga lite med dem. då ska jag och ossian baka tårta tänkte jag!

 

nej hörrni, nu orkar jag inte skriva mer och om det är någon som har orkat läsa hela det här detaljerade inlägget så förtjänar ni medalj.

puss och kram


Kommentarer
Postat av: marre

ye när får man medaljen?

2010-12-27 @ 21:30:55
Postat av: Mois

Bara att langa upp två till Uppis då ;)

2011-01-05 @ 20:46:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0