put on your charm, white boy

9.50 pm och jag ar sa javla arg. skrev precis ett fett langt och fett javla charmigt inlagg om hela middagen plus lite till och sa nar jag klickar pa publicera sa forsvinner skiten och blogg.se stanger ner. jag ar ruggigt besviken pa hela javla bloggen just nu. sa, da har jag varit tillrackligt arg over en san liten vardslig skitsak och kan ga vidare med att skriva om allt fran borjan. joy. nu har vi precis lagat och kakat en fet helsvensk trerattersmiddag. forratt: toastskagen (made from scratch people!!) med dill och hela koret. varmratt: kottbullar (fran ikea's food section tjohej) med makaroner formade som algar (de maste tro att alla svenskar ar helknasiga som ater algpasta och har skinka pa allt (att ha det som palagg till frukosten ar skitkonstigt enligt dem och att ha skinka pa pizza ar inte heller nagot de ens skulle kunna komma pa tanken att ha haha)) och ketchup. efterratt: rulltarta med hallonsylt serverad med whipped cream och farska hallon tillsammans med negerbollar och marabou mjolkchoklad (ocksa kopt pa ikea). notera att varken jag eller tetris nagonsin har gjort skagenrora (i sverge koper man asgod skagen direkt fardig i en burk pa ica, som det ska vara helt enkelt) eller bakat en rulltarta i hela vara liv. till detta fick de testa fladerdricka (vilket i princip var det enda vi drack nar vi bodde i sthlm) och knackebrod med smor och ost. att handla alla svenska ingredienser ska ni veta var en utmaning bara det, tog tva timmar och vi fick aka runt till tre olika grocery stores. ar riktigt svart ska ni veta nar vi skulle kopa den dar vita, knoliga morotsliknande saken som man ska ha i skagenrora nar vi for det forsta inte kan oversatta namnet pa gronsaken till engelska och nar vi for det andra inte ens vet vad den heter pa svenska (pepparrot ar svaret och heter horseraddish pa engelska, man lar sig nagot nytt varenda dag). fick, for att byta samtalsamne, ett supergulligt sms fran anna idag. saknar den lilla delen av min familj sa mycket och langtar ihjal mig efter slutet av oktober. nu ska jag och tetris oversatta receptet pa rulltartan (som blev en stor javla hit har ska ni veta och jag och tetris ar valdigt stolta over varan effort). puss och kram. och god morgon forresten, eftersom klockan borjar narma sig sju-snaret hemma i svea. ha en underbar dag och ta tillvara pa allt det graa som sverige erbjuder ;)

Kommentarer
Postat av: Mamsi

Pepparrot? I skagenröra? Har jag aldrig hört talas om. Blev det gott? Det är bra att ni åker över till staterna och representerar Sverige. (Undrar vad dom har för syn på oss efter dett?!?!? ;o) Pussipuss, luv ya!

2009-09-08 @ 07:40:48
Postat av: Moa

Moa is Proud!

Ni verkar ha de så himla bra...men jag vill ha hem dig NUNUNU! Längtar till nästnästa fredag som bara den...du kommer bara BRUN :) Sen så hoppas jag att du sett att vi ska till Bj onsdag den 23 september! :D



Massa pussar, hälsa Petra så mycket!

2009-09-08 @ 12:05:23
Postat av: cuz

waaazzaaap!!Jag har vart inne lite då o då men jag vet inte om de e jag som vart blind men jag har inte sett dom senatse typ 5-6 inläggen nån gång. Så jag trodde nästan du brunnit upp så vi skulle få skicka din käre brandmans far för o rädda dig!(du hade ju dock inte redan brunnit upp helt) :) snart kommer du hem , jag är glad men inte du kan jag tänka mig. ligg inte på lat sidan nu sista dagarna..eller joo ligg enbart på lat sidan framför poolen för du har ett kyligt sverige som välkomnar dig hem haha jag är så avis, vill oxå shoppa en massa massa massa..dumma dig!! =P passa på o stämm blogg.se nu medans du e i usa =) så spårar du o blir mega miljonär =) take care cuz!! puss

2009-09-10 @ 18:34:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0