en människa som har tagit slut

jag tror inte på gud, på att komma till himmel eller helvete.
men jag tror på att ni är tillsammans nu, att ni äntligen har varandra igen.
att ni kan prata med och känna värme från. att ni kan reflekteras i varandras ögon igen.
det saknar jag med staffan och det kommer jag sakna med dig, så fruktansvärt, fruktansvärt mycket. jag är inte den jag är när jag är själv, jag är den jag är i era ögon.
under kläder, piercingar, smink så är jag samma malin som när jag och staffan brottades i hans soffa tills jag trodde att jag skulle gå av på mitten av skratt. på när vi plockade blåbär i skogen bakom hans hus och jag åt upp mina på en gång, och sen hans när vi kom hem. samma malin som alltid lekte med mormor utanför erat hus, som styrde och ställde och talade om vad som skulle hända i leken sen. samma malin som följde med dig och handlade på ica, sparkade löv på hösten och åt upp dina polkagrisar i skålen i vardagsrummet.
jag har förlorat en människa som ser mig som samma malin med eller utan smink, med eller utan attityd. samma malin med eller utan allt sånt som inte spelar någon roll.

ja jag tror faktiskt att ni är tillsammans nu, och att ni väntar.
att ni väntar på mormor. på jonas. på mamma och olle och bosse. på stina.
och att ni väntar på mig.

så länge som du har har fått leva så kan man förstå att du är trött.
så mycket som du fått uppleva i ditt liv så kan man förstå att du är färdig.
så mycket som du fått lida de här sista tre veckorna så kan man förstå att du är slut.
att du har tagit slut.
och du förtjänar det och jag önskar dig inget bättre eller sämre än det.
jag kan inte säga att det inte gör ont, men du var värd att äntligen få somna in.


Kommentarer
Postat av: maria

du skriver så fint, du är så bra, du har så fantastiska tankar! du vet att jag finns här. vad som helst. tveka inte! Puss

2009-10-11 @ 13:29:36
Postat av: Sanna

<3

2009-10-11 @ 15:44:19
URL: http://sanasa.blogg.se/
Postat av: Melina

Håller med Maria. Du skriver så otroligt fint. Och inte bara att det är "en fin text". Den är så otroligt ärlig.

Så fortsätt med det. För det tror jag du tycker är skönt. Och det verkar vara lättare för dig att skriva en känsla, än att prata om den. Och det förstår jag. Så fortsätt med det. Skriv texter. Eller ring. Det bestämmer du.

Jag dömer dig inte i vilket fall om man inte ser samma sorgsna Malin irl som man ser på bloggen. För jag förstår det.



I vilket fall som helst så finns jag här.

Oavsett om det är via texter eller samtal. <3

2009-10-11 @ 16:25:31
URL: http://melle.blogg.se/
Postat av: Hannah

<3

2009-10-11 @ 16:58:15
Postat av: Petra

right back at you; vad du än behöver, du vet vart jag finns <3

2009-10-11 @ 21:22:12
URL: http://hallonegott.blogg.se/
Postat av: Moa

Så otroligt bra skrivet. Går rätt igenom en.

Älskar dig!

2009-10-11 @ 21:47:07
Postat av: Robert

Hej Malin.

Kan du maila mig på [email protected], skulle behöva komma i kontakt med dig.

Tack!

2009-10-18 @ 11:43:15
URL: http://somenfotograf.blogspot.com
Postat av: Amanda

jag började gråta när jag läste det här. <3

2009-10-23 @ 11:29:47
Postat av: carolina

Det här är första gången jag är inne & läser dina tankar. Jag har nyligen förlorat en väldigt viktig person i mitt liv & dina ord träffade rakt i hjärtat... Du har satt dina tankar i väldigt fina ord.



/ carolina

2009-10-28 @ 08:48:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0