i'm falling inlove with your favorite song

god morgon, god morgon.
hur står det till med er?

själv vaknade jag vid 9 av väckarklockan, skulle gå upp då och tillsammans med mamma åka till gränby. hörde dock inga skrota-runt-i-lägenheten-ljud som man brukar höra från mamma när hon gått upp (plocka ur diskmaskinen, dammsuga och sånt trevligt som man gärna vaknar av) och jag drog slutsatsen att hon fortfarande sov. stängde alltså av väckarklockan och la mig under täcket igen. vaknade igen efter strax under en timme av att dt plingade på dörren. lyssnar, ingen som verkar röra sig mot dörren. jag går upp och kikar i hålet, där står en kvinna med brunt hår som jag inte känner igen. står där i min sovtröja, vågar inte öppna. efter ett tag går hon. då går jag in till mamma. SOM SOVER. min mamma vaknade inte av vår förskräckliga dörrklocka. min mamma har aldrig sovit så djupt tror jag. men jag behövde bara tyst säga 'mamma' så satte hon sig yrvaket upp i sängen. sånt där sitter i mammors ryggmärg har min mamma sagt. ordet 'mamma' skärper sinnet direkt. ganska kul faktiskt, förstår ni hur mkt man kan utnyttja dt ;)
nejrå, nu är vi iaf uppe hela familjen. ska väl göra oss iordning och sen åka ner till gränby. jag ska leta upp en accessoar till min studentklänning :)

puss och kram, vi syns på stan.

Kommentarer
Postat av: Adam

haha våga inte öppna... tänk om hon tänkte ge dig 1 miljon kronor, bara för att öppna en dörr ;) chansen finns där :D

2009-05-09 @ 12:26:29
URL: http://latchforlife.blogspot.com
Postat av: petra

samma med min mamma helt sjuk. man kan kma mitt i natten å viska så vaknar hon direkt.. scary:P

2009-05-09 @ 18:17:26
URL: http://hallonegott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0