bor du kvar i samma stad som du vill ifrån

blev inget melle, det blev madeleine. och chill och lite prat och lite gamla friendsavsitt.
fast inte så lång stund, för jag skulle sticka iväg på skivstång-kondition vid halv 6.
och efter det blev det middag, wook. gott.
ikväll blir första hemmakvällen på väldigt, väldigt länge. ska sätta på benjamin buttons otroliga liv som jag inte sett än och sen sova tidigt.
imorrn blir det sola och bada med moa och madeleine. och kanske snyggen? haha och på onsdag blir det förmodligen josefine och jag goes crazy med ante och vattenskotern, det skulle jag bra gärna gilla ska ni veta.



idag när jag cyklade hem från madeleine kom jag på en himla bra grej som gjorde mig alldeles glad inombords. hela vintern så går jag runt och längtar efter det -sommaren, värmen, ledigheten. och det för mig innebär såklart allt det där som det innebär för alla andra också. sol, bad, och ljusa nätter. men det är en annan grej också. att bara kunna gå ut genom dörren och åka till en kompis, precis som man är. om man har shorts och en bikiniöverdel på sig så kan man ändå bara sticka ut, sätta sig på cykeln och trampa iväg. inget konstigt med det, man fryser inte och måste hålla på med jacka och varma tröjor. man drar fötterna i ett par flippisar och sen kör man. det jobbigaste är typ att plocka fram en tjuga ur plånboken så man kan traska och köpa en glass med sin vän också. och det blir ändå mer fördelar än nackdelar, när man väl fått i sig den där glassen liksom. så där har ni det, enkelhet - det är sommar för mig det. och den sommaren är här nu!







för övrigt så vill jag berätta en annan grej. vet inte om jag har talat om att de första fem dygnen i los angeles i augusti har varit lite oklara. vi har faktiskt inte haft någonstans att bo dessa nätter. kändes ganska kul faktiskt, åker till andra sidan jorden med petra och har ingen aning om vart man kommer hamna. men nu har det fixat sig.
när vi kommer dit på tisdagskvällen kommer vi bli upphämtade av en bil på flygplatsen. vi blir skjutsade till huset vi ska bo i resten av månaden (trots att dem som bor där inte är hemma utan fortfarande på semester) och få vara där själva (hus- och hundvakten kommer dock vara där). på onsdagen ska vi ta det lugnt i deras trädgård och sola och bada i poolen och komma över jetlaget liksom. på torsdagen kommer dominique och hämtar upp oss och tar med oss ner till the beach house i del mar (nära san diego, mexikanska gränsen) där vi sedan kommer hänga på stranden tillsammans med massa folk tills sön/mån då vi kommer åka tillbaka in till los angeles.

kan inte säga annat än att jag fortfarande gillar läget.

corona beach, del mar, california



Kommentarer
Postat av: Melina

finns inte ord för hur otroligt avundsjuk jag är! på riktigt. svider lite i mig att jag inte ska göra detsamma.

2009-06-30 @ 00:49:22
URL: http://melle.blogg.se/
Postat av: p

...and we're going baby!

2009-06-30 @ 14:24:22
URL: http://hallonegott.blogg.se/
Postat av: Adam

Kan väl inte göra annat än att hålla med föregående talare...

2009-06-30 @ 14:25:17
URL: http://latchforlife.blogspot.com
Postat av: Maria

asså jag fattar inte att det är sant. ni kommer ha så SJUKT kul. GALET!!! jag vill också

2009-07-04 @ 12:58:40
URL: http://mariakallman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0