'cause i'm sick and tired of always being sick and tired

jag tror att jag har kommit på varför jag är så trött jämt nuförtiden. för att jag gör för mkt. jag har för mkt planer. blir stressad. är för tillgänglig. huxflux så dör ngn och jag får en stressjukdom som visar sig genom att jag tappar håret.
nu börjar skolan igen och dt är dags att börja göra lite bra prioriteringar. kmr bli tungt att välja bort roliga saker och andra människor men dt är sånt man får leva med.
här kmr iaf veckans planer so far.
mån - ingen skola, skriva mediekommunikationsuppgift, städa mitt rum+min toa, hälsa på morfar som fyllde år igår
tis - mediekom.+fotografisk bild, deadline globala torget, projektarbete efter skolan
ons - sämhäll.+projektarbete(lektionstid), bio
tors - psykologi, projektarbete efter skolan
fre - engelska+religion, krogen för att fira en kompis som fyller år + fest eb
lör - josefine på dagen, adam tensta på kvällen?
sön - josefine (om inte lör)
mån - halkkörning 10.15
tis-fre - skola
fre/lör - utgång i sthlm med eurell och alla nya sthlmsvänner
och så fort jag har en öppning så måste jag försöka få till lite övningskörning. skulle vilja träna lite på snabba accelerationer och bromsningar i hög hastighet. och så måste jag plugga teori också, är inne på ett kapitel om bilens köregenskaper och jag fattar ingenting. sidkrafter, understyrning, bromsledningar, framhjulsdrivet, antispinnsystem och vakuumservo.. om ngn ens vet vad de där orden betyder så ring mig, för jag fattar ingenting (stressfaktor).
samtidigt är jag stressad till tusen för att jag ekonomiskt ligger back, jag ligger så jävla mkt back. har lånat flera tusen av mitt eget sparkonto och jag har inget jobb. och jag har storslagna planer för framtiden. frågan är om jag kmr ha råd att göra slag i saken av dem.
folk drar i mig från alla håll och kanter. dt är en zantereunion som måste styras, en studentmottagning som måste planeras, träningar som måste genomföras, kläder till skivor som måste köpas, jobb som måste sökas, våren som måste upplevas, skola som måste skötas, ett körkort som måste tas, vänner som måste hållas kontakten med. och dt jobbiga i dt här är inte att folk drar i mig. jag kan ju faktiskt säga nej. men jag vill inte. jag vill ju göra allt, vill få vara med om allt. vill ha the time of my life med mina vänner. men dt tär, dt gör dt. dt tär på både kroppen och på orken, både fysiskt och psykiskt.
och i allt dt här vill man umgås, man vill göra roliga saker, man vill gå ut gymnasiet med bra betyg.
så dt är inte så konstigt att man varken hinner eller orkar ta bättre hand om sig själv.

sådärja, förlåt för deppigt inlägg. men vart ska man skriva av sig om inte i bloggen. bättre här än att jag sitter och ältar eller hur :)

101 dagar till studenten!
nu ska jag skriva om ett globalt torg. eller städa. vi får se, här ska jag iaf inte sitta och klaga längre :)



jag kollade nyss i skolkatalogerna, shitshitshit.
kmr ni ihåg att dt gick en josef i vår klass i ettan? dt hade jag totalt glömt.
och sebastians hår, vilken utveckling hahaha
vad små och oskyldiga alla var.. herregud. lekte tuffa som fan!
här är iaf sista klassfotot,
på en av (läs: den bästa av) mediatreorna på john bauergymnasiet.
ser ni vilken rolig lutning dt är på översta raden? hehe


vad tkr ni förresten om att heath ledger fått en oscar för bästa manliga biroll,
trots att han är död?



puss och kram, ni vet förhoppningsvis vilka ni är och ni är grymma!

Kommentarer
Postat av: Melina

du har så rätt så rätt. man blir sinnessjuk av all stress. och ändå är man dum nog och tar på sig nya saker, och gör saker, hela tiden och skjuter upp viktiga saker. gah. jag blir knäpp. när du har förstått hur människan SKA fungera i det här samhället, säg till mig.

2009-02-23 @ 16:32:59
URL: http://melle.blogg.se/
Postat av: elin

jag tycker det är grymt att han vann den, typ en hyllning :)

2009-02-23 @ 17:12:00
URL: http://hareskilsnyggfrisyr.blogg.se/
Postat av: Maria

Puss!

2009-02-23 @ 19:58:46
URL: http://mariakallman.blogg.se/
Postat av: Moa

Du är så bra, och det är inte alls konstgt att du trillar av de höga tempot och halkar efter.....genom att bortprioritera en kompis-träff nån gång. Fan jag är ocså helst tressad, an försöker rensa "to-do-listan" varje dag typ, men ändå är de mkt saker kvar att göra. Och man planerar hela tiden in ny saker för man vill ju uppleva sina bästa stunder nu när man har den perfekta åldern. Men shit va svårt det är. Jag fösöker varje dag att leva mer spontant och att inte ha massa måste saker att göra, men de är ju inte det lättaste!

2009-02-24 @ 13:48:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0