men ni vet hur det känns när röda ögon ser svart

my god. igår blev det ett antal timmars fika på waynes med några tjejer. drog med mig melle hem på körrfärssåsdejt innan vi åkte ner på stan igen för hennes riktiga dejt. kvinnan kan äta mat! haha
idag blir det stan igen, om sisådär en timme bär det av för att träffa matte och kika på julklappar :) måste erkänna att jag inte ens börjat fundera på vad jag ska köpa till folk än. men det är lurre, sånt där löser sig alltid.
pussen på tussen.

på en offentlig toalett
någonstans i santa barbara



jag ser ljusen som tänts i parken vid kungsholmens hamn 
jag ser pojkar som gråter och flickor som tar dem i hand
jag ser mannen på balkongen ta en tyst minut för sig själv
det kan aldrig göras ogjort det där som hände ikväll

jag ser mig i spegeln med ögon röda av gråt
jag tänker hur gick det till, hur bar dem sig åt
min lillebror går ut och vi vet aldrig vart han ska
jag blir så rädd när jag tänker att det kunde vart han eller jag

aldrig mer ung, eller aldrig mera fri
när det handlar om barn har vi rätt att ta nåns parti
men ni vet hur det känns när röda ögon ser svart
och jag sänder en tanke till dig som ligger sömnlös inatt

Kommentarer
Postat av: tetris

haha neej den gjorde vi i söndags :P

2009-12-08 @ 14:24:43
Postat av: maria

va mysigt det var att träffa dig på stan idag :)

2009-12-08 @ 17:24:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0