vill du leka med mig?

hur många har inte åtminståne en, eller kanske iaf ett par stycken, vänner där allt började sådär? med en sån liten mening, "vill du leka med mig?" och vips så har man en vän för livet. vem kunde ana? varför gör vi inte så fortfarande, bara går fram till ngn och börjar prata... jag tror att många skulle tyckta att dt var trevligt. men med åren blir vi fegare, tydligen. och nu känner jag nog ingen som bara skulle gå fram till en annan människa och fråga om den ville åka ner på stan och ta en fika eller liknande. dt skulle aldrig hända. varför? varför vågar vi inte?

jag har funderat lite på en sak.. nu har vi kommit upp i de åldrarna när vi har känt vissa av våra vänner i väldigt många år. jag menar, dt visar ju på ngt sätt att man är väldigt bra vänner om man har varit så i många år. oftast säger man kanske bara barndomsvän och folk förstår att dt är ngn som ligger en nära om hjärtat. ibland måste man kanske understryka att man har känt ngn i 3 år, 8 år, 14 år eller till och med sen den dagen man föddes, för att visa hur mkt personen betyder för en. jag känner till och med en kille som alltid talar om hur länge han har känt personer han presenterar mig för. varför gör han dt? dt är kul, men dt är inte direkt så att jag har ngn nytta av dt. speciellt inte eftersom han alltid delar med sig av den informationen om alla han pratar om, då kmr jag ju ändå inte ihåg vilken han hade känt i sex år och vilken han hade känt sen har var sex år... han säger att då får jag ett litet grepp om bakgrunden. behöver jag ens ha dt? är dt verkligen relevant för mig hur länge han har varit vän med sina vänner?

jag har vänner som jag inte känt sådär jättelänge, men som fortfarande betyder väldigt mkt. MEN jag måste ändå erkänna att en person jag har känt hela mitt liv ändå ligger djupare in i hjärtat. de personerna har liksom etsat sig fast på ett sätt som tar flera år att göra. man sållar bort vänner omedvetet, och de som lyckas stanna kvar - de betyder ju trots allt mer än de andra..

i couldn't help but wonder... räknar vi hur mkt vi tkr om ngn i antalet år vi har varit vänner?





Kommentarer
Postat av: snubben

Det klart man får en bakgrundsuppfattning om personerna i fråga. jag tycker att alla borde ge en snabb brief på relationen man har med en kompis om man pratar om någon som den andra inte känner. precis som personen i texten :)... han verkar ruskigt smart, skön, soft och fett bra allmänt

2008-11-02 @ 13:17:36
Postat av: fred to tha rika

2008-11-02 @ 14:18:23
URL: http://sexdrugsandrocknroll.blogg.se/
Postat av: fred to tha rika

jag hade som sagt skrivit en hel a4 om det här inlägget. men blogg.se bajsade på mig och det gick inte att publicera och jag kan inte skriva något längre för jag skrev så sjukt bra nyss. jag kunde fan fått nobellpriset. skit också. men malin, jag älskar sånna här inlägg det är provoserande som fan och det får en att vilja skriva. skirver du mer sånt här kommer du få mer läsare för att folk älskar att diskutera och lägga fran sina åsikter. you go gril.



ps. jag älskar mina vänner, vänner som vänner oavsätt hur länge jag än känt dom. alla mina vänner är lika mycket värda oavsätt vad. man är inte vän med någon för åren man känt dom, man är vän med den för att man älskar personen och bryr sig om personen. barndomsvännen kan förändras, precis som du och är inte alltid som den alltid vart. utan, tänk om ni en dag inte alls passar, ni bara bråkar. "ni har bra stunder ibland" är anledningen att vara vänner då: vi har känt varandra sedan 1 års ålder (därför är vi vänner)? då är det du som är falsk. Ni må ha växt upp med varandra men det förändrar inte att man även väljer barndomsvännerna så som man väljer vännerna. get over era barndomsvänner och titta på dom vännerna ni har och har skaffat genom åren. det är inte så (i alla fall inte med mig) att jag skulle stötta min barndomsvän mer än mina "vanliga vänner" så sluta skilja på vännerna, jag lägger inte mina vänner i olika kategorier direkt typ: "malin ligger i mappen, klasskamrat" vafan? vän som vän ännu en gång. undra hur många ggr jag upprepat det, eller hur många ggr ska jag behöva upprepa att man inte värdesätter en vän efter åren. men som sagt, jag hade skrivit bätte. bara en lite inblick på hur jag tycker.ds

2008-11-02 @ 14:55:35
URL: http://sexdrugsandrocknroll.blogg.se/
Postat av: Maria

Gud vad jag tycker om att du uppdaterar så ofta, alltid något nytt trevligt/roligt/konstigt/osv att läsa. YEAH

2008-11-02 @ 15:09:20
URL: http://mariakallman.blogg.se/
Postat av: Elin

du är så RÅSÄMST på att ge pikar vännen.

2008-11-02 @ 16:44:36
Postat av: snubben2

jag tycker att det enda vettiga som har blivit sagt här är av första personen som nämns i texten och "snubben". de verkar båda två vara vettiga, smarta och allmänt bäst

2008-11-02 @ 17:09:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0