spotlights don't do you justice baby

god morgon snyggon, vad gör ni?

sitter här med böckerna framför mig och ska precis börja plugga lite medan akon skönsjunger ur mina högtalare. i eftermiddag har jag föreläsning och innan dess är planen bara att plocka ur diskmaskinen och sminka mig. blir lugnt idag med andra ord, men det är skönt det också. klockan ringde vid 10 imorse och sen dess har vi myst och ätit frukost i lugn och ro, ni vet sånt där som är så ovärderligt :)

en annan sak som är ovärderlig är att kunna läsa och skriva. sjukt att 96 miljoner tjejer över 15 inte kan det. och ännu mer sjukt är det att 28 000 tjejer under 18 blir bortgifta varje dag... otroligt obehagligt att det fortfarande är så, när vi trots allt lever på 2000talet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0